
Indusztriális a zene annyiban, hogy többnyire lassú, ritkán aztán begyorsuló, de mindvégig lepusztult hatású, primitív elektronikus ütemek kísérik az elnyújtott, hosszan búgó és gerjedő doom riffeket, melyek nincsenek annyira a középpontban, mint ahogy azt az Earth, Sunn O)))-féle drone-t játszó bandáknál megszokhattuk. Morgások, ordítások és nem gitárból származó zajok viszont gyakrabban bukkannak fel, mindez az egyetlen, 28 perces tétel hagyományos struktúráktól való távolságával és ténylegesen apokaliptikus hangulatával együtt a korábban bemutatott Gormantatinust
juttatta eszembe, bár a hagyományos zeneiség mellőzése ott azért még erősebben jellemző.
Röviden összefoglalva, metálosabb a tipikus drone zenéknél a Planet AIDS, puristáknak így kevéssé ajánlható, viszont pont ez jelenti az erényét, egyediségét is. Mind a zenében, mind a koncepció egészében is sok a nyilvánvaló póz, a bibliai idézetek szövegként való felhasználásától kezdve az akár inverz torinói lepelként is felfogható borítón át egészen a zenekar látványos és sűrűn használt jelvényéig, de kivétel nélkül mindegyik elem jól sikerült, és a kivitelezés is egy irányba mutat. Ha nem is az igazi mélységéért, de a hatásos hatásvadászatáért mindenképpen dicséretet érdemel a zenekar. Ha minden igaz, már készül a folytatás, ami választ adhat arra, hogy hosszú távon mennyire lehet működőképes ez a veszélyesen tudatosnak ható koncepció.
9/10
a’ördög
[size=1">*
If you think of Hellhammer as the drummer of Mayhem, you are fucking GAY!
/Anal Cunt/[/size">